

PATİK PROJESİ
HATIP ÖĞRETMEN MAHIDE BAHADIRTURK ORTAOKULU ANASINIFIMIZDA ; PROF.DR.BELMA TUĞRUL,DR.NİHAN FEYMAN GÖK,DR.IŞIL TAŞ,BİRGÜL BERNA UYSAL VE KADER DUMAN'IN KURUCULUĞUNU YAPTIĞI PROJEYİ ÖĞRETMENİMİZ NAGIHAN AKDAĞ YÜRÜTMEKTEDİR. Patiğin her bölgede, yörede kendine has isimle ve modelle çeşitleri vardır, ayrıca kültürümüzü yansıtan özellikler taşır. Büyüklerimiz hediye verecekleri zaman çoğunlukla patik verirlerdi. Bunu hatırlamak bile içimizi ısıtır. Patikte sevgi vardır, özlem vardır, duygu vardır, paylaşmak vardır, çoğalmak vardır. Patik denilince aklımıza ilk gelenlerden biri de bebektir. Bebek ve Patik. PATİK tersten KİTAP olarak okunur. İşte patikte saydığımız her şeyi kitapta buluruz. Birisi kelime kelime birisi ilmek ilmek işlenir. Patik projesi çocuğun doğumundan itibaren kitapla karşılaşmasının önemini vurgulamak üzerine planlanmıştır. Aileyi nitelikli kitap seçimi, ev ortamında okuma alanı yaratma, çocuğu kitap okumaya özendirme, kitabın yararları üzerine bilinçlendirme gibi hedefleri kapsamasının yanı sıra öğretmenin geliştirilmesi, ortak nokta olan çocuğa üstün yarar hususları üzerine yoğunlaşılacaktır.
PROJEMİZ HAKKINDA
Okul öncesi dönem çocuğun 0-72 ay dönemini kapsayan fiziksel, zihinsel, dil, sosyal ve duygusal, yönden geliştiği kritik bir dönemdir. Bu dönemde çocuğa verilecek desteğin niteliği ve derecesi oldukça önemlidir. Çocuklar doğuştan öğrenmeye meraklıdırlar ve bu merakla sürekli sorular sorarlar. Çocuğun sorusuna verilen cevaplar ve çocuğa sorulan her yeni soru, yeni meraklar uyandırır ve çocuğun düşünerek keşfetmesine olanak sağlar. Bu bağlamda bu projenin amacı bilişsel gelişimin çok hızlı olduğu okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarının gözetilerek kitaplar yoluyla çocukların soru sorma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesidir. Proje ayrıca, bebeklikten itibaren çocuklarda okuma kültürünün ve okuyucu kimliğinin gelişmesi, kitap seçimi, yetişkinlerin çocuklara kitap okuma teknikleri, düşünme sorgulama süreçlerini desteklemeyi hedeflemektedir. Bu hedefe ulaşmak için sınıf, ev, kütüphane, müze, park, bahçe gibi mekânların ortam yönünden zenginleştirilmesi ve daha etkin kullanılması planlanmaktadır.