Olumlu davranış geliştirmelerini sağlamak için, ilköğretim ortaokul öğrencilerinin aylık gelişimleri -Haydi, SEN Ol- proje başlığı altında belirlenmekte ve gelişim düzeyleri takip edilerek hangi alanlarda ve hangi alanlarda ilerleme kaydettikleri belirlenmektedir. Gelişim testi öğrencinin seviyesi ve yapılması gerekenler hakkında detaylı bilgi verir. Gerektiğinde bireysel çalışmalar yapılır. Her hafta için zaman aralığı .Tüm sınıflar bazında 'en iyiler listesi' hazırlanarak bir okul panosu hazırlanır ve seçilmeye hak kazanan öğrenciler motivasyonları için ödüllendirilir. 5 öğrenci arasından seçilen bir öğrenci ile etkinlik yapılır. -6-7 ve 8. sınıflar. Bu etkinlikler ortaklarla paylaşılır. Her ortak kendi başarısını anlatır. Öğrenciler videoları diğer okullardan öğrencilerle paylaşırlar. Proje süresi 6 aydır. HEDEFLER Proje Kasım ayında başlayıp Mayıs ayında sona ermektedir.Proje ile çocukların olumlu davranış değişikliği, zamanla olumlu koşullanma ile motivasyon ve öz kontrol amaçlanmaktadır.Sınıfta olumlu rekabet,sürdürülebilir başarı ve motivasyon artışı da hedeflenmektedir. Farklı insanları tanımak.Aynı zamanda olumsuz davranış sergileyen öğrencilerin olumlu davranış yönelimi göstermeleri ve başarı duygusunun verdiği özgüveni kazanmaları amaçlanır. kendini geliştirmek.birinci ay-Saygı,empati,kendini doğru ifade etme,evrensel olma.Birlikte hareket etme,bir eser oluşturma,işten keyif alma,paylaşma,arkadaş olma amaçlarını kazanmak için yapılır.2.ay-Arkadaşlık,aidiyet,paylaşma ,hoşgörülü olmak.3. ay-Yardımseverlik,sorumluluk,sabır,çok çalışmak.Dördüncü ay-Temizlik,düzenli olmak,sağlıklı beslenmek,hayvanları korumak.beşinci ay-Sevmek,okul kurallarına uymak,zorbalığa hayır demek,kibar olmak öğretilir. Çalışmalar: 1.ay Etkinlik süreci:Her sınıftan seçilen bir öğrenci kendini tanıtan bir video çeker.İşte Ben adlı bir tanıtım kartı diğer ortaklarla paylaşılmak üzere hazırlanır.2.ay:Okul Bizim Evimiz Posteri ile hazırlanır. 3.Ay:Seçilen öğrencilerle Yaprak Yağmuru etkinliği yapılır.Şemsiyeye çocuklar başarılarını anlatan yapraklar yapıştırır.Her çocuk şemsiyenin altına girer ve kendi başarısını anlatır.4.Ay:Şimdi Zaman etkinliği seçilen öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Saat tasarlanmıştır. Saat 4 bölümden oluşmakta olup, kazanımlar bu bölümlere yerleştirilmiştir. Çocuklar gün içinde bu saatlere dikkat ederler.5.ay Etkinlikleri:Kalbim Elimde etkinliği yapılır.El baskısı ile poster yapılır.Ellerin içine kazanımlar yazılır..Afişin etrafı kalplerle süslenir. .6.Ay Etkinlikleri:Genel toplantı yapılır.Çocuklar veda mektubu yazarlar.Okullar her ay kendi çalışmalarını yaparlar. PROJE SONUCUNDA BEKLEDİĞİMİZ SONUÇLAR Öğrencilerin motivasyon düzeyini artırmak. Farklı kültürleri ve insanları tanımak. Öğrenciler evrensel değerleri öğrenir. Sürdürülebilir başarı geliştirmelerini sağlamak. Otokontrol sisteminin geliştirilmesini sağlamak. Olumlu rekabeti sağlamak. Olumsuz Davranışlar olumlu hale gelir. Okul kurallarına uymalarını sağlamak. Arkadaşlık ilişkilerini geliştirmek. Mutlu bir öğrenci, mutlu sınıf, mutlu okul sağlamak.
Beğen |
0 kişi beğendi